Culoarea anului 2020, vedeta in marketing
Culoarea anului 2020 a fost anuntata de catre institutul Pantone in decembrie 2019. Cunoasterea trendurilor are o importanta de necontestat in marketing, am decis asadar sa dezvoltam acest subiect. Vrem sa vedem ce criterii au influentat alegerea culorii si cum poate fi aceasta integrata in design grafic, de produs sau strategii de branding.
Trebuie sa recunoastem, una dintre principalele surse de inspiratie pentru industria creativa, si nu numai, va ramane mereu natura. De cate ori nu ai stat la birou, iar in cautarea unei idei ai inceput sa te uiti involuntar pe geam?
Probabil ca asta au facut si cei de la Institutul Pantone cand au ales culoarea anului 2020. Dupa cum o spun chiar ei, albastrul clasic este inspirat de culoarea cerului cand se insereaza. O culoare pe care o regasesti intr-un moment specific, care iti inspira o stare de liniste si relaxare.
Ce semnifica culoarea anului 2020?
Albastrul clasic reprezinta mai mult decat un trend vizual cu “data de expirare”. Potrivit psihologilor, albastrul clasic este o culoare ce inspira calm, incredere si conexiune. Este o baza solida, un refugiu dezirabil intr-o era in care tehnologiile avanseaza in ritm alert, iar oamenii trebuie sa faca eforturi pentru a tine pasul si a procesa volumul mare de informatii.
Nu e de mirare ca gravitam in jurul unor nuante clasice, care transmit siguranta si ne ajuta sa ne recentram gandurile, aducand claritate intr-un haos informational. Culoarea anului vine ca raspuns la caracterul nesigur si fragmentat al timpurilor in care traim, in care multe persoane doresc intoarcerea la autenticitate, empatie.
Cum poti folosi culoarea anului 2020 pentru design grafic, de produs sau branding?
Daca cineva se pricepe cu adevarat bine la palete de culori, nuante si design, aceasta persoana este un designer grafic. Noi am cules cateva sfaturi de design grafic, usor de pus in aplicare in diferite arii ale marketingului.
- Tine cont de influenta mare pe care o au elementele aflate in trend asupra sferei vizuale.
- Fii informat cu privire la previziunile Pantone. In acest fel vei putea incorpora cele mai noi elemente vizuale in proiectele la care lucrezi.
- Nu-ti fie teama sa te aliniezi unei decizii asumate si unui trend. In spate exista un intreg ansamblu de aspecte pe care institutul Pantone le studiaza (marketing, social media, politica).
- Nu tinti culoarea anului 2020 catre proiecte de rebranding. Foloseste-o in proiecte de marketing si de creare de produs.
Foarte important de luat in considerare este faptul ca selectia de culoare facuta in fiecare an se adreseaza consumatorului/ bunurilor de consum sau proiectelor de design dorite de catre clienti. Sunt multe branduri creative care isi reinnoiesc identitatea in fiecare an in concordanta cu culoarea aleasa. Totusi, cele mai multe companii nu pot gestiona o astfel de schimbare.
Retine ca orice brand de succes stie cum sa foloseasca trendurile in favoarea sa, astfel incat sa ii aduca un plus de imagine sau mai multa expunere. Asta inseamna ca va integra in strategia sa ultimele tendinte, fara a-si pierde identitatea.
Concluzii
Asadar, culoarea anului 2020 are o utilitate incontestabila in marketing. O poti adapta in functie de ceea ce iti doresti sa comunici, in postarile realizate pentru diferite canale de social media. De asemenea, o poti folosi in diverse campanii sau pentru design de produs.
Culoarea anului 2020 poate fi integrata in strategia unui brand in masura in care se “asorteaza” cu tonalitatea si identitatea vizuala a brandului. In schimb, nu este foarte eficient sa realizezi un intreg rebranding, pornind exclusiv de la culoarea care se afla in tendinte pentru o perioada limitata de timp. Foloseste-o ca pe un accent de culoare, care sa ofere un aer fresh identitatii vizuale a unui brand.
Pe scurt, culoarea anului 2020 are un mare “Da!” din partea noastra. Este versatila, eleganta, usor de integrat in diferite tipuri de design si inspira incredere si siguranta. Lucruri pe care, fiecare brand isi doreste sa le transmita.
P.S. Classic Blue face parte din identitatea vizuala Magnet Media din 2010. Beat that, Pantone! ?